JUSA ry on vahva jäsenistönsä edunvalvoja, jonka jäsenistöstä suurin osa sijoittuu tällä hetkellä ELY-keskuksiin, KEHA-keskukseen ja Syke:en.

Yhdistyksemme on kahden käytännössä samoissa valtionhallinnon virastoissa jo pitkään toimineen yhdistyksen (VALTTI ry ja VAHE ry) vuoden vaihteessa 2021 / 2022  tapahtuneen "fuusion" tulos. Yhdistämällä voimamme halusimme katsoa pidemmälle tulevaisuuteen ja varmistaa vaikutusmallisuutemme jäsenistömme edunvalvojana myös tulevina vuosina.

Ay-kentässä yhdistyksen koolla on merkitystä. Varsinkin valtakunnallisella yhdistyksellä saadaan näin merkittävää säästöä ns. hallinnollisissa kuluissa. Samalla mahdollisuudet järjestää jäsentoimintaa ja saada edustuksia esimerkiksi Ammattiliitto Pro:n ja jopa STTK:n eri toimielimiin paranevat oleellisesti. Työpaikkojemme edunvalvonta on yhteistä prolaista edunvalvontaa eikä rinnakkaisilla samoilla työpaikoilla vaikuttavilla jäsenyhdistyksillä saavutettu meidän tapauksessamme (ent. VALTTI ry ja VAHE ry) enää varsinaista lisäarvoa. Tämä oli yksi keskeinen syy voimiemme yhdistämiseen.

Toimintasuunnitelma

Yhdistyksen toimintasuunnitelma

Yhdistyksen toimintasuunnitelmassa keskeisenä tavoitteena on jäsentoimintaan panostaminen. Osana sitä haluamme aktivoitua omien tapahtumien järjestämisessä ja helpottaa sekä kannustaa jäseniämme osallistumaan myös muiden tahojen prolaisille järjestämiin jäsentapahtumiin ja koulutuksiin (esim. Pro:n suoraan järjestämät tilaisuudet, AJK-tilaisuudet ym.).

Toimintasuunnitelman päätavoitteet vuosina 2022 - 2023 ovat

1. Työpaikkatoiminnan kehittäminen ja tukeminen

2. Osallistuminen liiton yhdistystapahtumiin

3. Jäsenhankintaan ja jäsenpitoon panostaminen

Kestotavoitteena meillä jusalaisilla on luonnollisesti yhdistyksen vahvistaminen keskeisenä ja  vaikutusvaltaisena toimijana Pro:ssa ja erityisesti sen julkisella sektorilla.

Tiedotus

Keskeisenä osana edellä asetettuja tavoitteita on ajantasainen ja oikea-aikainen tiedotus. Lähestymme jäsenistöämme omalla JUSA ry:n jäsentiedotteella parin kuukauden välein. Omassa tiedotuksessamme tavoitteenamme on seuloa uutisvirrasta erityisesti JUSA ry:n jäsenistöä koskevat ajantasaiset tiedotusasiat sekä kannustaa ja aktivoida jäseniämme yhdistyksemme toimintasuunnitelman ja tavoitteiden mukaiseen toimintaan.